#Συμβουλές από Ειδικούς

Ανάκτηση απαιτήσεων: η στρατηγική που χρειάζεστε για την προστασία σας από ανεξόφλητες οφειλές

Στην τρέχουσα οικονομική συγκυρία, ακόμη και ένα μόνο ανεξόφλητο τιμολόγιο μπορεί να διαταράξει γρήγορα την επιχείρησή σας, να υπονομεύσει σοβαρά τις ταμειακές ροές σας και ακόμη και να απειλήσει τη βιωσιμότητα της εταιρείας σας. Για τις εταιρείες, η Ανάκτηση Απαιτήσεων είναι ένας στρατηγικός άξονας προστασίας από καθυστερήσεις πληρωμών και αφερεγγυότητας. Δείτε τις συμβουλές μας για το πώς να διαχειριστείτε αποτελεσματικά τις απαιτήσεις σας προτού γίνουν επισφάλειες.

Μεγαλύτεροι σε χρονική διάρκεια όροι πληρωμής, συχνότερες καθυστερήσεις και αυξανόμενοι όγκοι (και ποσά) ανεξόφλητων τιμολογίων. Το 2024, η χορήγηση όρων πληρωμής παραμένει ευρέως διαδεδομένη πρακτική στις περισσότερες χώρες σε όλο τον κόσμο. Και για καλό λόγο: η πίστωση B2B είναι η κύρια πηγή χρηματοδότησης για το εμπόριο. Σήμερα, το 85% των επιχειρήσεων αντιμετωπίζει ανεξόφλητα τιμολόγια, ανεξάρτητα από το μέγεθος ή τον κλάδο τους. Αντιπροσωπεύοντας το 25% των επιχειρηματικών αποτυχιών, οι προεπιλογές πληρωμών μπορούν να έχουν σημαντικό αντίκτυπο στις ταμειακές ροές, τα αποτελέσματα και την επιχειρηματική σας ανάπτυξη. Όλοι αυτοί οι παράγοντες καθιστούν την Ανάκτηση Οφειλών ένα στρατηγικό εργαλείο για την προστασία της επιχείρησής σας.

 

Αυτοματοποίηση προληπτικών υπενθυμίσεων

Αυτό είναι ένα από τα πιο εύκολα (και λιγότερο κοστοβόρα) μέτρα που μπορεί να εφαρμοστεί γρήγορα σε όλα τα επίπεδα του οργανισμού σας. Είναι απλό: απλά κάνε το συνήθεια. Προτού λήξει ένα τιμολόγιο, στείλτε στον πελάτη σας μια υπενθύμιση μέσω τηλεφώνου ή email. Μερικές φορές, μια μόνο υπενθύμιση είναι αρκετή για να ενεργοποιήσει την πληρωμή.

Αυτή η επαφή είναι επίσης ένας τρόπος για να οικοδομήσουμε μια σχέση με τον αγοραστή και να προβλέψουμε τυχόν παραλείψεις εκ μέρους του. Η τακτική υπενθύμιση θυμίζει στους πελάτες σας τις υποχρεώσεις τους και διασφαλίζει την ανοιχτή επικοινωνία.

τονίζει η Joanne Jarre, Debt Collection Manager στην Coface Γαλλίας

 

Αυτές οι υπενθυμήσεις είναι ιδιαίτερα σημαντικές για δύο λόγους:

  • Καλύτερη κατανόηση της κατάστασης του οφειλέτη: Εάν ένας οφειλέτης ζητήσει παράταση πληρωμής, αυτό μπορεί να υποδηλώνει ότι αντιμετωπίζει οικονομικές δυσκολίες και να σας παρακινήσει να είστε πιο ενεργητικοί στην είσπραξη και την παρακολούθηση των πληρωμών.
  • Εντοπισμός συγκεκριμένων αντιπαραθέσεων ή ενοχλήσεων: αυτό σας δίνει την ευκαιρία, πριν από τη φάση της δίκης, να τα επιλύσετε γρήγορα και να εξασφαλίσετε την πληρωμή των οφειλών το συντομότερο δυνατό.

 

Προληπτική διαχείριση και εξαιρετική ανταπόκριση: το νέο σας motto / σύνθημα

Ακόμη και στη φιλική φάση, η γρήγορη δράση και η ανταπόκριση είναι τα κλειδιά για την επιτυχημένη είσπραξη οφειλών! Επειδή κάθε μέρα μετράει, δεν χρειάζεται να περιμένετε: μόλις λήξει ένα τιμολόγιο, συνιστάται να ξεκινήσετε μια διαδικασία Είσπραξης Οφειλών.

Αποφύγετε να βασίζεστε αποκλειστικά στη σχέση εμπιστοσύνης αγοραστή-προμηθευτή, καθώς αυτό μπορεί να οδηγήσει σε ακόμη μεγαλύτερες καθυστερήσεις πληρωμών. Χωρίς να διακυβεύεται η εμπορική συνεργασία, ο στόχος είναι να είμαστε σε εγρήγορση σε αυτό το ζήτημα και να προλαμβάνουμε όσο το δυνατόν περισσότερο τα απλήρωτα τιμολόγια και τις αθετήσεις πληρωμών.

συμβουλεύει η Joanne Jarre.

 

Παρακολουθήστε στενά τους οφειλέτες σας

Το ότι ο πελάτης σας είναι σήμερα οφειλέτης για μήνες ή και χρόνια δεν σημαίνει ότι δεν θα μπορεί να σας πληρώσει σε λίγες μέρες! Διατηρήστε τακτική επαφή μαζί του. Με μετρημένο αλλά συχνό ρυθμό. Καλέστε τους οφειλέτες σας για να ελέγξετε την εξέλιξη της κατάστασής τους και την πληρωμή των χρεών τους. Να είστε κατανοητοί παραμένοντας σταθεροί στις προσδοκίες σας.

Αυτήν τη στιγμή, ο οφειλέτης μπορεί να μην έχει την απαιτούμενη ταμειακή ροή, αλλά μπορεί κάλλιστα να λάβει πληρωμές εντός της ίδιας εβδομάδας, επιτρέποντάς του να διακανονίσει το ανεξόφλητο χρέος του. Παραμένοντας στην εικόνα, ο στόχος είναι να είστε ο πρώτος πιστωτής που θα λάβει πληρωμή από τον οφειλέτη μόλις διατεθούν τα απαραίτητα κεφάλαια.

αναλύει η Joanne Jarre.

 

Εσωτερική υποστήριξη, συμφωνίες πληρωμής: εστίαση στις λύσεις!

Κατά τη διάρκεια αυτής της φιλικής φάσης, μπορείτε να αναζητήσετε υποστήριξη εντός της εταιρείας σας, όπως η συμμετοχή του αντιπροσώπου πωλήσεων που είναι υπεύθυνος για τον πελάτη-οφειλέτη σας, για να αποφύγετε οποιαδήποτε περαιτέρω επέκταση του χρέους.

Αυτό μπορεί να είναι χρήσιμο επειδή ο αντιπρόσωπος πωλήσεων μπορεί να έχει διαφορετικές γνώσεις σχετικά με την εταιρεία-πελάτη και τις τρέχουσες προτεραιότητές της, και ως εκ τούτου μπορεί να σας βοηθήσει να εντοπίσετε τις κατάλληλες επαφές που είναι υπεύθυνες για τις πληρωμές προμηθευτών.

εξηγεί η Joanne Jarre. 

 

Εναλλακτικά, μπορείτε να υιοθετήσετε κάποιο από τα παρακάτω εργαλεία διαπραγμάτευσης:

  • Νέα παραγγγελία vs παλαιά οφειλή: εκμεταλλευτείτε τις νέες παραγγελίες από τους πελάτες σας για να εξασφαλίσετε την εξόφληση μιας παλαιάς οφειλής.
  • Συμφωνίες εξόφλησης: προσφέρετε στον οφειλέτη σας μια συμφωνία και ένα χρονοδιάγραμμα πληρωμών προκειμένου να βρείτε μια φιλική λύση διασφαλίζοντας παράλληλα την πληρωμή.

 

Ξεχάστε τον φόβο της διαχείρισης

Συχνά παραβλέπεται αλλά καίριας σημασίας, η τεκμηρίωση είναι το πιο επαχθές και χρονοβόρο μέρος για τους υπεύθυνους λήψης αποφάσεων. Πόσο μάλλον που μια (σωστή) υπόθεση είσπραξης οφειλών δεν αφορά μόνο τιμολόγια! Δελτία παράδοσης, απόδειξη της παρεχόμενης υπηρεσίας: όλη η επιτυχής είσπραξη χρεών βασίζεται σε σχολαστική εργασία για τη διασφάλιση της κατάλληλης τεκμηρίωσης.

Αυτά τα στοιχεία είναι εξαιρετικά σημαντικά για την απόδειξη της εγκυρότητας της οφειλής και την πρόβλεψη τυχόν διαφορών σχετικά με την υπηρεσία που παρέχει ο οφειλέτης. Μακροπρόθεσμα, και σε περίπτωση απλουστευμένων νομικών διαδικασιών για είσπραξη οφειλών, ένας καλά τεκμηριωμένος φάκελος είναι πολύ πιο πιθανό να οδηγήσει στην ταχύτερη εκτέλεση της απόφασης.

σημειώνει η Joanne Jarre. 

 

Κάντε το σωστά: με επισημότητα

Εάν δεν ανταποκρίνεται στις άτυπες προσπάθειές σας, υιοθετήστε έναν επίσημο τόνο με τον οφειλέτη σας. Δηλώστε την πρόθεσή σας να προβείτε σε νομικές ενέργειες (κατά προτίμηση με συστημένη επιστολή με απόδειξη) σε περίπτωση μη εξόφλησης των τιμολογίων εντός καθορισμένης προθεσμίας και κυρώσεων καθυστερημένης πληρωμής.

Οι επιστολές που αποστέλλονται απευθείας στους πελάτες σας, όπως μια προειδοποιητική επιστολή, έχουν σημαντικό αντίκτυπο στην έκβαση της διαδικασίας είσπραξης οφειλών. Αυτά τα επίσημα έγγραφα υπενθυμίζουν στον πελάτη σας τις δεσμεύσεις του και την προθυμία σας να προβείτε σε νομικές ενέργειες σε περίπτωση μη πληρωμής. Εάν εξακολουθείτε να μην έχετε λάβει πληρωμή για το τιμολόγιό σας, είναι διαθέσιμες άλλες επιλογές, όπως μια εξώδικη ειδοποίηση, μια εντολή πληρωμής, η συνοπτική διαδικασία ή μια κλήση για πληρωμή, οι οποίες είναι γενικά αποτελεσματικές.

Είναι σημαντικό κάθε επαφή με τον οφειλέτη να επισημοποιείται γραπτώς. Στο εμπορικό δίκαιο, τα αποδεικτικά στοιχεία μπορούν να παρέχονται με οποιοδήποτε μέσο: ακόμη και ένα email μπορεί να γίνει δεκτό σε μια νομική υπόθεση είσπραξης οφειλών.

λέει η Joanne Jarre.

 

Υπέρτατη συμβουλή: εμπιστευθείτε τις ανεξόφλητες οφειλές σας σε έναν ειδικό

Όπως μπορείτε να δείτε, η είσπραξη των εσωτερικών χρεών είναι κουραστική, χρονοβόρα, περιλαμβάνει πολλές διαδικασίες και ιδιαιτερότητες για να κατακτήσετε... χωρίς καμία εγγύηση επιτυχίας. Επιπλέον, όσο μεγαλύτερο είναι το χρέος, τόσο μικρότερες είναι οι πιθανότητες ανάκτησής του.

Ως παγκόσμιος κορυφαίος παίκτης στη διαχείριση εμπορικού πιστωτικού κινδύνου, οι υπηρεσίες είσπραξης χρεών βελτιώνουν σημαντικά τις πιθανότητές σας να πληρώνεστε. Οι 200 ​​τοπικοί ειδικοί και οι 250 νομικοί μας συνεργάτες εισπράττουν τις απλήρωτες οφειλές σας σε 190 χώρες, δίνοντας προτεραιότητα σε φιλικές λύσεις χάρη στη εις βάθος γνώση τους για τις τοπικές αγορές, τη νομοθεσία και τη συμπεριφορά πληρωμών. Ως πρόσθετο πλεονέκτημα, διατηρείτε τη σχέση σας με τον πελάτη σας και πληρώνετε για αυτήν την υπηρεσία μόνο με ανακτημένα χρέη!

 

Ανακαλύψτε της Υπηρεσίες ΑνάκτησηςΑπαιτήσεων και επικοινωνήστε με τους ειδικούς μας τώρα.